27 вересня 2014

Анкета «Таланти дитини, як їх виявити»


(методика А. де Хана і Г. Кафа)
Ваша дитина обов'язково має обдарованість в одній з восьми сфер людської діяльності. Оцінити правильність вашого припущення про здібності дитини допоможе тест.
Оцініть в балах (від 2 до 5) кожну характерну ознаку. Якщо якась характеристика особливо підходить — 5 балів, «добре» — 4 бали і т. д., але не менше 2 балів. Потім необхідно підбити суму балів кожного розділу. Отриману суму поділіть на кількість ознак таких
талантів. Наприклад, суму балів, яка оцінює технічні здібності, необхідно поділити на шість.
1. У вашої дитини очевидні технічні здібності, якщо вона:
1)   цікавиться різними механізмами і машинами;
2)   любить конструювати моделі, прилади;
3)   сама «докопується» до причин несправностей і «капризів» механізмів, любить загадкові несправності і збої в роботі механізмів;
4)   намагається лагодити несправні механізми, використовувати старі деталі для створення нових іграшок, приладів, поробок, знаходить оригінальні рішення;
5)   любить і вміє малювати («бачить») креслення та ескізи;
6)   цікавиться спеціальною, навіть дорослою технічною літературою.
2. Ваша дитина має музичний талант, якщо вона:
1)  любить музику і музичні записи, завжди прагне туди, де можна послухати музику;
2)  дуже швидко й легко відгукується на ритм і мелодію, уважно вслухається в них і запам'ятовує;
3)  якщо співає чи грає на музичному інструменті, вкладає у виконання багато почуттів і енергії, свій настрій;
4)  створює власні мелодії;
5)  навчилася або вчиться грати на якомусь музичному інструменті.
3. У вашої дитини здібності до дослідницької діяльності, якщо вона:
1)  наділена яскраво вираженою здібністю до розуміння абстрактних понять, до узагальнень;
2)  вміє чітко виразити словами чужу думку або спостереження, та ще й нерідко висловлює не з метою похвалитися, а для себе;
3)  виявляє інтерес до науково-популярних видань, дорослих статей і книг, випереджаючи однолітків, і віддає перевагу цій, а не розважальній літературі;
4)  із задоволенням проводить час за створенням власних проектів, схем, конструкцій, колекцій;
5)  не занепадає духом і ненадовго охолоджується щодо роботи, якщо її винахід не підтриманий або осміяний.
4. Артистичний талант виявляється в дитини, якщо вона:
1)  часто, коли їй бракує слів, виражає свої емоції мімікою, жестами, рухами;
2)  прагне викликати емоційні реакції в інших, коли із захватом про щось розповідає;
3)  змінює тональність і вираз голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку розповідає;
4)  із великим задоволенням виступає перед аудиторією і прагне, щоб її глядачами були дорослі;
5)  із вражаючою вас легкістю «переживає» чиїсь звички, пози, вирази;
6)  пластична і відкрита до всього нового;
7)  любить і розуміє значення красивого або характерного одягу.
5. У вашої дитини непересічний інтелект, якщо вона:
1)  добре міркує, ясно мислить, розуміє недомовлене, вловлює причини й мотиви вчинків інших людей;
2)  має гарну пам'ять;
3)  легко й швидко вловлює нову пізнавальну інформацію;
4)  ставить багато продуманих і виправданих ситуацією запитань;
5)  цікавиться книгами, ще й за власною програмою;
6)  переганяє своїх однолітків у знаннях;
7)  набагато ширше й краще за своїх однолітків інформована про події та проблеми, які не стосуються її безпосередньо;
8)  має почуття власної гідності і здорового глузду, розважлива не за своїми роками;
9)  дуже сприйнятлива, спостережлива, швидко реагує на все нове і несподіване в житті.
6. Якщо у вашої дитини спортивний талант:
1)  вона енергійна й увесь час намагається працювати, рухатися;
2)  вона смілива до нерозсудливості і не боїться синців і ґуль;
3)  вона майже завжди перемагає в «баталіях» або будь-якій спортивній грі;
4)  невідомо, коли навчилася легко вправлятися з ковзанами, лижами, м'ячами;
5)  краще за багатьох однолітків фізично розвинена й координує свої рухи, рухається легко, пластично;
6)  замість книг і спокійних розваг віддає перевагу іграм, змаганням, навіть безцільній біганині;
7)  здається, ніколи серйозно не втомлюється;
8)  не важливо, цікавиться вона всіма видами спорту чи якимось одним, але в неї є свій герой-спортсмен, якого вона наслідує.
7. У вашої дитини літературні обдарування, якщо вона:
1)  розповідаючи про що-небудь, уміє дотримуватися вибраного сюжету, не губить основної думки;
2)  любить фантазувати або імпровізувати на тему дійсної події, причому надавати події щось нове і незвичайне;
3)  вибирає у своїх оповіданнях ті слова, які добре передають емоційні почуття героїв сюжету;
4)  зображує персонажів своїх фантазій живими і цікавими;
5)  любить, усамітнившись, вигадувати оповідання, можливо, про власне життя.
8. І, нарешті, художні здібності вашої дитини можуть виявлятися в тому, що вона:
1)  не знаходячи слів, вдається до малювання або ліплення для того, щоб виразити свої почуття або настрій;
2)  у своїх малюнках відтворює розмаїття предметів, людей, тварин, ситуацій, а не «зациклюється» на зображенні чогось, що цілком вийшло;
3)  серйозно ставиться до витворів мистецтва, стає вдумливою і дуже серйозною, коли її увагу привертає якийсь витвір мистецтва або пейзаж;
4)  із задоволенням ліпить, малює, креслить, комбінує матеріали та фарби;
5)  прагне створити який-небудь твір, який, очевидно, має прикладне значення: прикраси для дому, одягу чи щось подібне;
6)  не боїться висловлювати власну думку навіть про класичний твір, та ще й може спробувати критикувати, наводячи цілком розумні докази.

Немає коментарів:

Дописати коментар