08 вересня 2015

Міжнародний день грамотності

Це один із міжнародних днів, що відзначаються в системі Організації Об’єднаних Націй.
Грамотність – свято для людства, яке досягло вражаючого прогресу в цій галузі, довівши кількість грамотних людей у світі до чотирьох мільярдів. Однак грамотність для всіх - дітей, молоді та дорослих - ще не до кінця досягнута мета.
Боротьба з неписьменністю, як і раніше, залишається завданням величезного масштабу і складності. Незважаючи на помітні успіхи багатьох країн, більше 860 мільйонів
дорослих залишаються неписьменними, а більше 100 мільйонів дітей не ходять до школи.
Безліч дітей, молодих людей і дорослих, охоплених шкільними або іншими освітніми програмами, не відповідають рівню, необхідному для того, щоб їх можна було вважати грамотними в умовах сьогоднішнього світу, що стає все більш складним.
Існує явна необхідність у розгортанні програм поширення грамотності, які були б спрямовані на групи учнів, що вимагають до себе особливої уваги, і в першу чергу до них належать жінки та дівчата, що залишилися за дверима школи. Там, де чоловіки й хлопчики не мають можливості одержання якісної освіти, вони теж потребують особливої уваги.

В середині 50-х років ХХ ст. "бути грамотним" означало вміти читати і писати. Сьогодні бути грамотним - це мати освіту на рівні середньої школи, вміти працювати на комп'ютері, вміти спілкуватися рідною та іноземною мовами, вміти швидко і якісно працювати з інформацією, тобто прочитати, вибрати і організувати інформацію, зробити нотатки по тексту, викласти, написати відповідний текст, який може вміщувати листи, довідки, повідомлення. ООН вважає грамотність і тривалість життя людини однаково важливими характеристиками життя народу.

З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ ГРАМОТНІСТЬ ?
Грамотність починається з уміння читати. Читати треба завжди і всюди. Якщо ви читаєте 11 сторінок на день, то ви підтримуєте ті вміння, які вже маєте. Щоб покращити свої вміння, потрібно читати більше цієї норми. Грамотність – це ще і вміння писати. Щоб писати добре, треба вчитися вільно записувати свої думки протягом 20 хвилин щоденно. Спробуйте! Учні іноді говорять, що вони люблять комп'ютер, а не книгу. Проте в тих країнах, де комп'ютери є у більшості шкіл та сімей (Велика Британія, США), діти стали читати більше і частіше відвідувати бібліотеки. А що ми робимо, коли працюємо на комп'ютері? Ми пишемо і читаємо. І це допомагає нам писати і читати краще, навчає складати текст для читання іншими людьми. Ми багато думаємо, коли читаємо! Саме тому вчителі і кажуть, що головні вміння, які відрізняють людину від тварини - це вміння читати і писати !
СКІЛЬКИ І ЯК МИ ЧИТАЄМО ?
·       Сьогодні у розвинутих країнах на душу населення випускається 10-12 екземплярів книг на рік, у Росії - 3 книги, а в Україні - лише 0,5 книги.
·       Інтерес підлітків до читання знизився, вони читають переважно за шкільною програмою.
·       Дівчата читають краще за хлопців.
·       Улюбленою книгою всіх дітей у світі сьогодні є пригоди Гаррі Поттера. А до нього найбільш читаною була книга Л. Керролл "Аліса в країні чудес". Діти Великої Британії із задоволенням читають "Олівера Твіста" Ч. Діккенса, "Острів скарбів" Р. Стівенсона, а також пригоди, фентезі.



 Джерело: Ділова мова


Немає коментарів:

Дописати коментар