Це один із міжнародних днів, що відзначаються в системі Організації
Об’єднаних Націй.
Грамотність – свято для людства, яке досягло вражаючого прогресу в
цій галузі, довівши кількість грамотних людей у світі до чотирьох мільярдів.
Однак грамотність для всіх - дітей, молоді та дорослих - ще не до кінця
досягнута мета.
Боротьба з неписьменністю, як і раніше, залишається завданням
величезного масштабу і складності. Незважаючи на помітні успіхи багатьох країн,
більше 860 мільйонів
дорослих залишаються неписьменними, а більше 100 мільйонів
дітей не ходять до школи.
Безліч дітей, молодих людей і дорослих, охоплених шкільними або
іншими освітніми програмами, не відповідають рівню, необхідному для того, щоб
їх можна було вважати грамотними в умовах сьогоднішнього світу, що стає все
більш складним.
Існує явна необхідність у розгортанні програм поширення
грамотності, які були б спрямовані на групи учнів, що вимагають до себе
особливої уваги, і в першу чергу до них належать жінки та дівчата, що залишилися
за дверима школи. Там, де чоловіки й хлопчики не мають можливості одержання
якісної освіти, вони теж потребують особливої уваги.
В середині 50-х років ХХ ст. "бути грамотним" означало
вміти читати і писати. Сьогодні бути грамотним - це мати освіту на рівні
середньої школи, вміти працювати на комп'ютері, вміти спілкуватися рідною та
іноземною мовами, вміти швидко і якісно працювати з інформацією, тобто
прочитати, вибрати і організувати інформацію, зробити нотатки по тексту,
викласти, написати відповідний текст, який може вміщувати листи, довідки,
повідомлення. ООН вважає грамотність і тривалість життя людини однаково
важливими характеристиками життя народу.
З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ ГРАМОТНІСТЬ ?
Грамотність починається з уміння читати. Читати треба завжди і
всюди. Якщо ви читаєте 11 сторінок на день, то ви підтримуєте ті вміння, які
вже маєте. Щоб покращити свої вміння, потрібно читати більше цієї норми.
Грамотність – це ще і вміння писати. Щоб писати добре, треба вчитися вільно
записувати свої думки протягом 20 хвилин щоденно. Спробуйте! Учні іноді
говорять, що вони люблять комп'ютер, а не книгу. Проте в тих країнах, де
комп'ютери є у більшості шкіл та сімей (Велика Британія, США), діти стали
читати більше і частіше відвідувати бібліотеки. А що ми робимо, коли працюємо
на комп'ютері? Ми пишемо і читаємо. І це допомагає нам писати і читати краще,
навчає складати текст для читання іншими людьми. Ми багато думаємо, коли
читаємо! Саме тому вчителі і кажуть, що головні вміння, які відрізняють
людину від тварини - це вміння читати і писати !
СКІЛЬКИ І ЯК МИ ЧИТАЄМО ?
·
Сьогодні у розвинутих країнах на душу населення випускається 10-12
екземплярів книг на рік, у Росії - 3 книги, а в Україні - лише 0,5 книги.
·
Інтерес підлітків до читання знизився, вони читають переважно за
шкільною програмою.
·
Дівчата читають краще за хлопців.
·
Улюбленою книгою всіх дітей у світі сьогодні є пригоди Гаррі
Поттера. А до нього найбільш читаною була книга Л. Керролл "Аліса в країні
чудес". Діти Великої Британії із задоволенням читають "Олівера
Твіста" Ч. Діккенса, "Острів скарбів" Р. Стівенсона, а також
пригоди, фентезі.
Немає коментарів:
Дописати коментар